Po co i w jaki sposób łączyć cenniki dostawy?

Łączenie kosztów dostawy pozwala na automatyczne wyliczenie kosztu przesyłki w przypadku zakupu w kilku Twoich ofertach z różnymi cennikami dostawy przez jednego kupującego.

Łączenie działa, gdy cenniki różnią się przynajmniej jednym z elementów: formą dostawy, kosztem dostawy, liczbą przedmiotów w paczce lub dopłatą za kolejną sztukę.

Sposobów łączenia kosztów dostawy określisz w zakładce Moje Allegro > Moja sprzedaż > Ustawienia sprzedaży: Cenniki dostawy. Po przejściu do zakładki, kliknij część "Zdecyduj, jak obliczać koszty dostawy dla zakupów z różnymi cennikami". Wybierz jeden z dostępnych sposób łączenia kosztów dostawy i kliknij "Zapisz".


Sposoby łączenia kosztów pozwalają, by kupującemu wyświetliła się:

  • kwota najdroższej dostawy spośród wybranych przez kupującego
  • kwota najtańszej dostawy spośród wybranych przez kupującego
  • suma kosztów z cenników - przesyłki zostaną nadane osobno

Niezależnie od wybranego przez Ciebie sposobu, możesz udostępnić kupującemu także samodzielne wpisanie kwoty dostawy. Zrobisz to w tej samej zakładce.

Jeśli chcesz mieć pewność, że łączenie zadziała tak, jak chcesz:
  • Wystawiaj tylko oferty z cennikiem  zapisanym jako szablon
  • Przejrzyj wszystkie szablony i zostaw  tylko takie, które różnią się od siebie. Na przykład: cennik „duże przedmioty”, cennik „tylko poczta” itp.

Jeśli w kilku ofertach masz zdefiniowane koszty dostawy, w których wszystkie pozycje są identyczne, potraktujemy je jak jeden cennik nawet, jeśli są zapisane przez Ciebie jako dwa różne szablony.

Zobacz przykłady działania cenników dostawy w zależności od liczby zakupionych ofert i przedmiotów. Przykłady prezentujemy w pliku PDF.