Manipulacja słowami kluczowymi

Użycie słów kluczowych ma miejsce wtedy, gdy sprzedający wykorzystuje nieprawidłowo pewne wyrazy (nazwy marek, nazwiska i inne), aby zwiększyć popularność swojej oferty.

W opisie oraz nazwie przedmiotu niedozwolone jest umieszczanie słów kluczowych w celu manipulowania wynikami wyszukiwania. Takie działania są nie fair w stosunku do kupujących, ponieważ mogą im utrudniać dotarcie do interesującego ich przedmiotu.

Za manipulację uznajemy zarówno listę wyrwanych z kontekstu słów kluczowych (często pisanych tekstem w kolorze tła), jak i inne sposoby wprowadzenia do opisu nazw pokrewnych produktów/producentów.

Przykłady niedozwolonego użycia słów kluczowych w opisie przedmiotu:

  • Umieszczenie w opisie lub nazwie oferty listy słów niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem sprzedaży.
    W opisie telefonu Nokia nazwy typu: Alcatel, Ericsson, Motorola, Siemens, Sony.
    W ofercie bluzki marki Mango nazwy typu: Zara, Cubus, Reserved.

  • Umieszczenie listy "popularnych" słów kluczowych, które często są używane w wyszukiwarkach (np. "mp3, seks, sex itd.").
  • Umieszczenie wyrażeń: "zapach typu", "odzwierciedlenie", "podobne do", "w stylu", "lepsze niż", "nie jak..." i podobnych, w zestawieniu z nazwami marek. Niektóre przypadki takiego wykorzystania nazw marek mogą stanowić naruszenie praw handlowych producentów.
    Zapisy typu: "Bluzka w stylu Zara", "Spodnie lepsze niż Wrangler".