Reklamy i ogłoszenia

Opis transakcji w Allegro nie może być wykorzystywany w celach reklamowych. Ponadto nie może służyć do promocji produktów lub usług, które nie są przeznaczone do sprzedaży w naszym serwisie.

Oferta nie może też być wykorzystywana jako miejsce wyrażania własnych opinii lub kontaktowania się z innymi użytkownikami, w tym reklamowania siebie oraz swojej działalności poza Allegro.

Niedozwolone jest zamieszczanie w opisie przedmiotu fraz zabraniających licytowania lub sugerujących, że zakup jest bezcelowy, gdyż sprzedaż przedmiotu nie odbędzie się w ramach Allegro.

Specyfika oferty Allegro umożliwia każdemu zarejestrowanemu użytkownikowi wzięcie udziału w licytacji lub zakup poprzez opcję Kup teraz!, a sprzedający, wystawiając przedmiot, deklaruje jednocześnie gotowość jego sprzedaży i jest zobowiązany sprzedać go, nawet jeżeli cena nie będzie go satysfakcjonowała.

Przykłady ofert naruszających powyższe zasady:

  • oferty stricte reklamowe, np. "Auto-naprawa, sprzedaż i wymiana części. Dzwoń!";
  • oferty stricte ogłoszeniowe, np. "To jest oferta informacyjna. Nie licytuj!";
  • oferty, w których nie jest sprzedawany konkretny przedmiot, a które służą wyłącznie komunikacji między użytkownikami, np. "Nie kupujcie u użytkownika XYZ – jest nieuczciwy", "To nie jest właściwa oferta, nie licytuj. Aby zakupić materac zajrzyj na ofertę nr xxx";
  • oferty, w których oprócz konkretnego przedmiotu pojawia się reklama całego asortymentu, np. "Przedmiotem licytacji jest kierownica. Mamy też inne części do Fiata, pytaj!"
  • oferty, w których proponowana jest zamiana przedmiotu lub ogłaszana chęć jego kupna, np. "Sprzedam lub zamienię Nokię 6020".

W opisach ofert wystawionych w kategoriach ogłoszeniowych obowiązują inne zasady.