Moja wpłata ma status rozpoczęta/anulowana - co to znaczy?

Twoja wpłata może mieć status Anulowana w następujących przypadkach:

  • nie wpłaciłeś pieniędzy przez PayU w ciągu 10 dni od wybrania sposobu zapłaty;
  • anulowałeś wpłatę (wówczas zlecimy zwrot pieniędzy na rachunek bankowy, z którego dokonałeś wpłaty);
  • bank nie autoryzował Twojej wpłaty;
  • pracownik PayU anulował Twoją wpłatę (w przypadku uzasadnionych podejrzeń dotyczących jej poprawności).

W przypadku anulowania płatności środki nie zostają przekazane sprzedającemu.

Co dalej z moją wpłatą?
  • Jeśli transakcja ma status Anulowana, a pieniądze nie zostały pobrane z Twojego rachunku bankowego, możesz ponownie zlecić wpłatę. W tym celu przejdź do zakładki Moje Allegro > Moje zakupy > PayU: Lista moich wpłat, kliknij w numer anulowanej płatności i skorzystaj z przycisku Zapłać ponownie.
  • Jeśli transakcja ma status Anulowana, a pieniądze zostały pobrane z Twojego rachunku bankowego, wpłata zostanie zwrócona na rachunek, z którego dokonałeś płatności.

Każda płatność na początku ma status Rozpoczęta. Jeżeli ten status się nie zmienia, sprawdź czy środki zostały pobrane z Twojego rachunku bankowego. Jeśli nie zostały pobrane, ponów płatność. W tym celu przejdź do zakładki Moje Allegro > Moje zakupy > PayU: Lista moich wpłat, kliknij w numer anulowanej płatności i skorzystaj z przycisku Zapłać ponownie.

Inne powody, dla którch płatność może mieć status Rozpoczęta:
  • jeżeli w formularzu opcji dostawy i zapłaty wybrałeś opcję płacę przelewem tradycyjnym i wpłatę zlecasz innej instytucji (np. Poczcie Polskiej), czas realizacji wpłaty zależy od tej instytucji;
  • Twoja metoda płatności może być w danym momencie niedostępna - sprawdź godziny, w których Twój bank realizuje płatności online;
  • wystąpiły problemy techniczne z rozliczeniem płatności.

Jeżeli w formularzu opcji dostawy i zapłaty wybrałeś opcję płacę przelewem tradycyjnym i zamierzasz zrobić przelew online, zwróć uwagę, że wybranie tej opcji spowoduje wygenerowanie danych do wpłaty. Zrób przelew na te dane.

Jeżeli masz pytania dotyczące swoich wpłat napisz do nas.