Co to jest formularz opcji dostawy i zapłaty?

Formularz opcji dostawy i zapłaty pomaga kupującemu i sprzedającemu sfinalizować transakcję. Kupujący wypełnia formularz po dokonaniu zakupu, wybierając formę płatności oraz sposób dostawy towaru spośród opcji, które zaproponowałeś w trakcie wystawiania danej oferty. Dzięki formularzowi dowiesz się, jakie opcje wybrał Twój kontrahent.

W formularzu opcji dostawy i zapłaty kupujący może:

  • wybrać formę płatności i sposób dostawy towaru (spośród tych, które zostały przez Ciebie określone w formularzu sprzedaży);
  • wskazać adres do wysyłki;
  • zgłosić chęć otrzymania faktury VAT (jeżeli wystawiasz faktury za swoje towary);
  • wysłać do Ciebie dodatkową wiadomość.


Gdy kupujący wypełni formularz, otrzymasz go w formie wiadomości e-mail. Równocześnie pojawi się on w zakładce Moje Allegro > Moja sprzedaż > Licytacje i Kup Teraz: Sprzedane. Wyświetlisz go, rozwijając Opcje po prawej stronie tytułu oferty i klikając w link Karta płatności*.

ma_kupujacy_wybral_sposob_dostawy_i_zaplaty.jpg


Jeśli kupujący zapłaci przez PayU, informację o wpłacie znajdziesz w zakładce Moja sprzedaż > PayU: Lista wpłat od Kupujących. Otrzymasz również powiadomienie e-mailem, o ile wcześniej zaznaczyłeś (w ustawieniach PayU), że chcesz takie powiadomienia dostawać.

Dane z formularza opcji dostawy i zapłaty będą dostępne w zakładkach przez ok. 60 dni. Po tym czasie, podobnie jak informacje o kupionych i sprzedanych przedmiotach, zostaną przeniesione do archiwum.

Jeśli zdarzy się, że wpłata od kupującego zostanie anulowana, kartę płatności podejrzysz jedynie poprzez link z powiadomienia "Kupujący wybrał sposób dostawy". Karta płatności, w tym przypadku, nie będzie dostępna z poziomu zakładki Lista wpłat od Kupujących.