Cenniki dostawy - FAQ

1. Dlaczego cenniki dostawy są tak ważne dla mojej sprzedaży?
Za pomocą koszyka klienci kupują przedmioty w kilku ofertach. W każdej z tych ofert może być zastosowany inny cennik dostawy, a to mogłoby poważnie skomplikować wyliczenie skalkulowanego przez Ciebie kosztu dostawy i zniechęcić kupującego.
Jako sprzedający zaradzisz temu wybierając sposób połączenia kosztów dostawy w takich zakupach. Jeżeli określisz wszystkie parametry dostawy, kupujący zobaczy całkowity koszt przesyłki jeszcze przed dokonaniem płatności.
Również w przypadku zakupu kilku przedmiotów w jednej ofercie cenniki dostawy pozwolą na właściwe obliczenie kosztów dostawy wg wskazanych przez Ciebie danych.
Co dzięki temu uzyskasz? Ułatwisz klientom zakupy, a sobie - zarządzanie sprzedażą, co pomoże Ci ją zwiększyć.
Przejdź do edycji cenników dostawy

2. Co muszę zrobić, żeby w pełni wykorzystać cenniki dostawy?
Zadbaj o to, żeby w każdej Twojej ofercie był zdefiniowany cennik dostawy oraz ustal zasadę łączenia różnych cenników. Dzięki temu przy każdym zakupie klient zobaczy właściwe koszty.

3. Jak łatwo zapanować nad cennikami dostawy?
Po pierwsze:
Stwórz swoją bazę cenników. Podczas wystawiania ofert dodaj cennik dostawy z tej listy, zamiast tworzyć nowy. Zapisane cenniki możesz zastosować także w trwających ofertach. W przypadku wznowienia oferty, będzie ona miała przypisany cennik dostawy. Każdą zmianę w cenie przesyłki, np. paczki priorytetowej, wpiszesz już w zapisanym wcześniej szablonie cennika. Możesz zapisać do 50 cenników i każdemu z nich nadać nazwę.

Po drugie:
Wybierz najodpowiedniejszy dla Ciebie sposób łączenia kosztów dostawy. Łączenie działa gdy cenniki różnią się przynajmniej jednym z elementów: formą dostawy, kosztem dostawy, liczbą przedmiotów w paczce lub dopłatą za kolejną sztukę. Wybierz jeden ze sposobów łączenia kosztów dostawy.

Jeśli kupujący wybrał przedmioty z ofert o różnych kosztach dostawy, musi zapłacić:

  • kwotę najdroższej dostawy spośród wybranych przez kupującego
  • kwotę najtańszej dostawy spośród wybranych przez kupującego
  • przesyłki zostaną nadane osobno a koszty dostawy sumują się

Jeśli kupujący wybrał przedmioty, dla których nie ma wspólnej formy dostawy, wówczas zostaną wysłane osobno.
Niezależnie od wybranego przez Ciebie sposobu, możesz umożliwić kupującemu także samodzielne wpisanie kwoty dostawy.
 
Jeśli chcesz mieć pewność, że łączenie zadziała tak jak chcesz:
  • Wystawiaj tylko oferty z cennikiem zapisanym jako szablon.
  • Przejrzyj wszystkie szablony i zostaw tylko takie, które się różnią od siebie. Na przykład: cennik „duże przedmioty”, cennik „tylko poczta” itp.

Zobacz przykłady działania cenników dostawy w zależności od liczby zakupionych ofert i przedmiotów. Prezentujemy je w pliku PDF.

4. Co się stanie, gdy nie ustawię sposobu łączenia kosztów dostawy przy zakupie kilku przedmiotów z różnych ofert?
Domyślnie ustawimy pierwszą opcję, czyli „najwyższy koszt”. Oznacza to, że kupujący po wyborze formy dostawy zapłaci stawkę, która była najwyższa dla tej formy spośród zakupionych ofert.

5. Czy muszę określać sposób łączenia kosztów jeżeli stosuję ten sam cennik we wszystkich ofertach?
Nie. W przypadku zakupu w kilku ofertach o identycznych cennikach, potraktujemy je jak jeden cennik nawet, jeśli są zapisane przez Ciebie jako dwa różne szablony.

6. Jak mogę podejrzeć koszt dostawy w przypadku sprzedaży kilku przedmiotów w jednej lub w kilku moich ofertach?
Użyj koszyka jako kalkulatora. Zaloguj się na swoim koncie i dodaj wybrane oferty do koszyka. Wyświetli się łączny koszt dostawy.

7. Czy mogę zdefiniować koszty dostawy do krajów innych niż Polska?

Tak, możesz ustawić koszty dostawy do 18 krajów Europy. Aby zobaczyć ich listę,  w trakcie wystawiania oferty przejdź do sekcji “Dostawa i płatność” i kliknij [wypełnij sposoby dostawy ręcznie]. Pojawi się więcej opcji dostawy, w tym lista państw. Kliknij na [rozwiń] w sekcji “Wysyłka za granicę” i zaznacz państwa, do których możesz wysłać przedmiot.



Wysyłkę zagraniczną możesz też ustawić w szablonach cenników, dzięki czemu wykorzystasz je w trwających i przyszłych ofertach.

Obecnie możesz zdefiniować cenniki do następujących krajów:

1. Austria
2. Białoruś
3. Belgia
4. Czechy
5. Dania
6. Francja
7. Hiszpania
8. Holandia
9. Irlandia
10. Litwa
11. Niemcy
12. Norwegia
13. Rosja
14. Słowacja
15. Szwecja
16. Wielka Brytania
17. Włochy
18. Ukraina

8. Czy korzystanie z cenników dostawy jest bezpłatne?
Tak, cenniki udostępniamy bezpłatnie.

9. Kiedy wprowadzone przeze mnie zmiany w szablonie cennika pojawią się w ofertach?
To, kiedy zmiany pojawią się w ofertach, zależy od ofert, do których te cenniki zostały dodane:
  • jeśli edytujesz cennik dostawy w trwających ofertach, zmiany pojawią się w ciągu 60 minut od ich zapisania,
  • w przypadku ofert zaplanowanych do wystawienia, zmiany będą widoczne po ich wystawieniu w serwisie.

Uwaga! Edycja cennika dostawy jest możliwa w ofertach z opcją kup teraz (również, gdy doszło w nich do sprzedaży) oraz w licytacjach, w których nie pojawili się licytanci.