Warunki skorzystania z POK

W Programie Ochrony Kupujących możesz uzyskać do 10.000 zł rekompensaty za nieudane transakcje przeprowadzone w Allegro. Możesz ubiegać się o rekompensatę w wysokości:

  • 100% ceny przedmiotu, jeśli nie otrzymasz opłaconego towaru.
    Przykłady:
    Cena przedmiotu wynosi 3.500 zł - możesz otrzymać 3.500 zł.
    Cena przedmiotu wynosi 12.000 zł - możesz otrzymać 10.000 zł.
  • 50% ceny przedmiotu, jeśli otrzymany towar będzie niezgodny z opisem oferty.
    Przykłady:
    Cena przedmiotu wynosi 3.500 zł - możesz otrzymać 1.750 zł.
    Cena przedmiotu wynosi 25.000 zł - możesz otrzymać 10.000 zł.


    Uwaga! Starannie wybierz typ nadużycia. Jeśli będzie niezgodny z opisaną sytuacją, pracownik Allegro może zmienić kategorię zgłoszenia, rozpatrując wniosek.

Jednym z najważniejszych warunków skorzystania z Programu Ochrony Kupujących jest zgłoszenie sprawy na Policję i dostarczenie nam pisemnego postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa w odpowiednim terminie.

Programem są objęte wszystkie umowy kupna-sprzedaży, w których zapłaciłeś przelewem bankowym, przekazem pocztowym, za przesyłkę pobraniową, przez PayU, a przedmiot został przesłany pocztą, firmą kurierską lub drogą elektroniczną. Nie możesz skorzystać z POK, jeśli przedmiot odbierałeś osobiście, płacąc przy tym sprzedającemu.

Jeśli umowa realizowana była przy użyciu usługi PayU, w skład rekompensaty może wejść również koszt wysyłki towaru nawet do 100 zł.

Program nie obejmuje następujących sytuacji:
  1. Sprzedaż odbyła się "poza Allegro" (np. kupiłeś przedmiot pomimo przegranej licytacji).
  2. Naruszałeś zasady Allegro i/lub nie uregulowałeś wszystkich należności wobec serwisu.
  3. Nie podałeś poprawnych danych kontaktowych.
  4. Jesteś w trakcie prowadzenia Dyskusji zgłoszonej we Wsparciu pozakupowym w Allegro (Moje Allegro > Moje zakupy > Wsparcie pozakupowe > Lista dyskusji).
  5. Działałeś z intencją nabycia towaru wadliwego lub niezgodnego z opisem.
  6. Otrzymałeś inne środki rekompensujące stratę związaną z przedmiotem objętym Programem (np. zwrot pieniędzy od sprzedającego lub rekompensatę w związku z ubezpieczeniem karty kredytowej).
  7. Oferta nie była zgodna z Regulaminem Allegro i/lub przedmiot znajdował się na liście towarów zakazanych.
  8. Dokonałeś płatności gotówką przy odbiorze osobistym przedmiotu.
  9. Miejsce odbioru towaru znajdowało się poza granicami Polski.
  10. Towar uległ zniszczeniu lub został zagubiony podczas transportu z winy przewoźnika.

Jeśli masz pytania, napisz do nas.