W jakich przypadkach możesz wystąpić o zwrot prowizji (rabat transakcyjny)?

Zwrot naliczonej prowizji może zostać przyznany sprzedającemu w formie rabatu transakcyjnego gdy nie doszło do zrealizowania umowy z określonych powodów:

  • Kupujący nie zapłacił (powód nie jest dostępny, gdy wpłata przez PayU ma status "Zakończona").
  • Kupujący nie odebrał przesyłki pobraniowej (powód nie jest dostępny, gdy wpłata przez PayU ma status "Zakończona").
  • Kupujący odstąpił od umowy (powód dotyczy odstąpienia od umowy zawartej na odległość).
  • Kupujący zamówił więcej sztuk niż chciał. Chciał kupić: (...) szt. (powód jest dostępny tylko w ofercie, w której kontrahent jednorazowo kupił kilka sztuk towaru).
  • Z przyczyn niezależnych, kupujący dokonał zbyt wielu zakupów w tej ofercie (powód jest dostępny tylko w ofercie, w której kontrahent kupił kilka sztuk towaru w pewnych odstępach czasu).

Jeżeli Twoja transakcja nie została sfinalizowana z jednego z powyższych powodów, zobacz, jak odzyskać wartość pobranej prowizj (uzyskać rabat transakcyjny o wartości prowizji).

Powyższe powody zwrotu prowizji w formie rabatu transakcyjnego nie mają zastosowania, jeśli do finalizacji transakcji nie doszło z przyczyn niezależnych od kupującego, na przykład:
  • Oferowany towar nie był dostępny.
  • Przedmiot nie został wysłany w deklarowanym terminie.
  • Uszkodzenie przedmiotu w transporcie lub jeszcze przed wysyłką.
  • Niezgodność przedmiotu z opisem, reklamacja itp.