Czym jest przechodni budżet dzienny i jak go wykorzystać?

Budżet przechodni to metoda rozliczania kampanii, która umożliwia Ci wykorzystanie w danym dniu budżetu, który nie został zrealizowany w ciągu ostatnich 7 dni. Jest to rozwiązanie, które pomoże Ci maksymalnie wykorzystać potencjał reklamowy Twoich kampanii. Dzięki budżetowi przechodniemu masz pewność, że kwota, którą planowałeś zainwestować będzie w pełni wykorzystana, a Twoja kampania będzie wyświetlać się "elastycznie" - zgodnie z zainteresowaniem użytkowników danym asortymentem na przestrzeni tygodnia.

Przykład
Ustalasz budżet dzienny w wysokości 100 zł.

Rozliczenie metodą tylko budżet dzienny

  • poniedziałek - wykorzystane 100 zł/100 zł budżetu dziennego (cały potencjał)
  • wtorek - wykorzystane 90zł/100zł budżetu dziennego (zostało 10 zł niewykorzystanego potencjału)
  • środa - wykorzystane 100 zł (chociaż liczba zapytań wykorzystałaby budżet 110 zł)

Rozliczenie metodą budżet dzienny przechodni
  • poniedziałek - wykorzystane 100 zł/100 zł budżetu dziennego (cały potencjał)
  • wtorek - wykorzystane 90 zł/100 zł budżetu dziennego (zostało 10 zł niewykorzystanego potencjału)
  • środa - wykorzystane 110 zł (100 zł budżetu dziennego + 10 zł budżetu z poprzedniego dnia)

Budżet przechodni uruchomisz w ustawieniach kampanii w panelu Ads.

Budżety dzienne przechodnie liczone są do 7 dni wstecz. W momencie edycji kampanii, czyli zmiany stawki za klik (CPC) bądź zmiany wartości budżetu dziennego, następuje wstrzymanie procesu naliczania niewykorzystanego budżetu dzienengo i cały mechanizm naliczany jest od dnia dokonania edycji.

Masz pytania?
Napisz do nas z maila przypisanego do konta Allegro.
Możesz też skontaktować się z nami telefonicznie: 800 37 22 37.